A bejegyzés jelentősebb SPOILER-eket tartalmazhat!!!
A Kalandra fel! sokat változott a 4 év alatt, de a furcsa poszt-apokaliptikus fantasy-rajzfilm magja ugyan az maradt. Jake-nek kölykei vannak, de nem sokat változtatnak az életén. Buborék hercegnő megfiatalodik, majd újra "öreg" lesz. De a producer, Adam Muto elmondja nekünk, hogy a sorozat végre kész a komolyabb változásokra.
Innen tovább spoilerek a hatodik évadból!!!
Az ötödik évad végén Finn rájön, hogy az "emberi" apja életben van, így a hatodik évadot apja felkutatásával kezdi. Muto elmondja nekünk, hogy a "Jake kölykei" és a "Buborék hercegnős" esetekkel ellentétben, ennek a következményei nem fognak visszavonódni vagy egyhamar a múlt homályába veszni. A hatodik évad első 8 epizódja Finn-nel és az apjával foglalkozik, aminek az lesz vége, hogy Finn-nek újra van egy apa figura az életében.
Valójában az az első nyolc epizód a leginkább összetartozó történetmesélés szempontjából a Kalandra fel! történetében. /Nem, valójában nem mind a 8 - a szerk./ Lesznek igazán nagy változások, amik valójában összetartoznak. A sorozat ennek a 8 résznek az előrehaladtával fogja feltárni ezeket a változásokat. Muto azt mondja, hogy a sorozat készítői nagyon izgatottak, mert ez lesz az eddigi legőrültebb történet, amit valaha bemutattak. De azt is tudják, hogy néhány ember egyenesen utálni fogja. - mondja Muto nevetve.
Milyen változásokat okoz ez Finn-nek, hogy végre van egy apukája?
"Eddig is volt." Mondja Muto. "Joshua-ra (Jake apjára) is úgy tekint mint az apjára." A legnagyobb dolog az Finn-nek, hogy nem ő az egyetlen ember - "így több érdekesség van számára a dologban, puszta családi köteléknél". Az írók megpróbálnak valósághűen közelíteni a dolog felé - mintha lenne egy rég elvesztett rokonod, és nem tudnád, hogy mit érezz vele kapcsolatban.
Rögtön az első epizódban láthatjuk ezt a kidolgozottságot. - mondja Muto.
Finn felnő ...szép lassan
Általában megfigyelhettük Finn eredeti, egyszerű világképének fokozatos fejlődését: A kezdetekkor - mondja Muto - Finn eléggé fekete-fehéren látta a dolgokat. Voltak jó fiúk és rossz fiúk, és mindig elverte a rossz fiúkat. A sorozat mindig fenntartott egy bizonyos távolságot - különösen a felnőtt nézők körében - aközött, amilyen egyszerűséggel Finn látja a dolgokat, és aközött, ami a valóság. De lassan Finn egyre bonyolultabbnak látja a világot.
Mindamellett, hogy Finn felnő, egyre sötétebb képet kapunk Buborék hercegnőről. Eredetileg csak Finn érzései miatt volt érdekes - mondja Muto - de aztán az elgondolás, hogy ő egy tudós géniusz, eléggé megváltoztatta a dolgokat. Idővel egyre bonyolultabb lett a karaktere, és egyre több jelét vehettük észre annak, hogy van benne valami gonoszság.
Hogy milyen sötét lehet még ez a történet? "Már így is elég sötét." - mondja Muto. Már így is elég messzire mentek Buborék hercegnő gonoszságával anélkül, hogy átlépték volna azt a bizonyos határt, de még nem biztos benne, hogy milyen messzire fognak menni. Az a helyzet, hogy Buborék hercegnő egy uralkodó; egy királyság autokrata uralkodója, aki mások helyett hozza meg a döntéseket. Mindeközben a sorozat egyre inkább előtérbe hozta ezt az "őrült tudós" oldalát - mondja Muto. Minden egyes alattvalója egyben a kísérlete is.
A felnőtt rajongók
Muto azt mondja, hogy a sorozat alkotóit nem rémíti meg az, hogy a felnőttek is a Kalandra fel! megszállottjai, és számos teóriát és illusztrációt alkotnak róla. Nem, mert a készítői is a megszállottjai. Ők is felnőttek, és minden idejüket azzal töltik, hogy a sorozat történetét vitatják, szóval teljesen átérzik a felnőtt nézők helyzetét.
Valójában, mikor a sorozat elindult, az egyetlen mód, hogy visszajelzéseket kapjanak, az volt, hogy az interneten keresték, a rajongókat éppen mi fogta meg. Muto szerint a készítők így vették észre, hogy mely sorok vagy jelenetek inspirálták az embereket, hogy rajzokat készítsenek. Most már, természetesen, sokkal több visszajelzést kapnak, de néhányan még mindig sokat lógnak az interneten.
Az egyetlen hátulütője ennek, hogy így a gyűlölködőkbe is belebotlasz - de Muto szerint az lehetetlen, hogy mindenkinek tetsszen. Az imádatot az utálattal együtt kell fogadni. Igazán büszkék voltak a "The Red Throne" (Vöröséhség) című epizódra, amelyben Láng hercegnő majdnem elvesztette a trónt, és az apjáé lett, és Finn megtanulta az egyik legkíméletlenebb leckét: Fahéjgolyó "kiütötte a nyeregből". Muto azt mondta, hogy megdöbbentek azon, hogy az internetezők nagy része utálta ezt az epizódot.
A rajongók néha zúgolódnak, hogy egy-egy történetszállal gyorsabban haladjanak, mint ahogy azt teszik. Leginkább Jég király múltjának és jövőjének a felfedése izgatja az embereket. Megkérdeztük Muto-t, hogy mikor láthatunk többet Jég király történetéből, amelyben régi barátnője, Betty is közelebb kerül ahhoz, hogy megmentse. Muto azt mondta, hogy az évad közepéig biztosan nem.
A Jég király története egy olyan dolog, amit a sorozat nagyon, nagyon lassan épített fel a kezdetektől. Az alkotók nem szeretik könnyedén kijátszani a dolgokat, különösen a mellékszereplőkkel. Vannak már konkrét dolgok, amiket az utolsó évadra terveznek - olyan karaktereknek mint Simon/Jég király - amik nem jelenhetnek meg túl hamar, különben unalmassá válna a sorozat.
Finn és Jake kezdenek külön utakon járni?
Egy dolog, amit észrevettünk mostanában, hogy egyre kevesebb részben látjuk Finnt és Jake-et együtt lenni. Talán kezdenek szétválni?
Muto szerint így tudják kihozni egy adott részből a legjobbat. "Néha össze vannak nőve; ugyan úgy gondolkodnak, és ugyan az vezérli őket. De néha érdekesebb, ha az egyikük kevésbé van belevonva, és inkább csak egy tanácsadó szerep jut neki - ez általában Jake, mert ő az idősebb."
Szóval, ha a történet például Jake kölykeiről szól, akkor Finn marad a háttérben. Ha viszont Finn apja tűnik fel, akkor nyilván Finn lesz a középpontban, és Jake szorul a háttérbe. Mind a ketten erős karakterek, könnyen elküldhetjük őket külön-külön kalandozni - mondja Muto.
Hozzáteszi: "Könnyű Jake-et követni egy epizód erejéig Finn nélkül, aki visszatartja a furcsa hajlamaitól. És teljesen más az is, mikor Finn van egyedül ahelyett, hogy Jake-kel lenne - sokkal mélyebbre tudunk ásni, ha Jake nincs a képben."
Ahogy a világ is egyre összetettebb lesz, több értelme van Finnt és Jake-et külön utakra küldeni, hogy különböző részeit tudják felfedezni - teszi hozzá Muto.
Ha már az összetettségnél tartunk; Finn és Jake kezd kevésbé központi karakter lenni, ahogy más szereplők - mint Simon és Buborék - egyre nagyobb teret nyernek? "Emiatt néha aggódom is. - Mondja Muto - Lehet, hogy eltávolodunk Finntől és Jake-től mint központi karakterektől. De néha izgalmasabb a mellékszereplőket használni.
Például egy nemrég aktuális történet Reménykéről, Citrom gróf birodalmának megmentőjéről, nem működhetett volna Finn-nel mint központi karakterrel - Finn nem sokat gondolkozott volna; rögtön elkezdett volna hősködni. Néha az írók aggódnak amiatt, hogy újra és újra megismételnek egy történetet Finnről és Jake-ről, de a más szereplőkre való fókuszálás ezt segít elkerülni.
forrás: io9.com